وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان ذخایر دارویی کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چهار ماه گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است .

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر در جمع خبرنگاران گفت: ذخیره دارویی کشور در شهریور ماه امسال ۳۳ درصد بوده که این میزان اکنون به ۵۸ درصد رسیده است و امیدواریم با تلاش‌های در حال انجام میزان ذخایر دارویی کشور تا ۲ ماه آینده به ۱۰۰ درصد برسد.

او افزود: با مصوبه مجلس شورای اسلامی دارو، تجهیزات و شیر خشک که تولید داخل ندارد از پرداخت مالیات و عوارض به طور ۱۰۰ درصد معاف شده است که این امر زمینه تامین مواد اولیه برای تولید دارو و سایر موارد مرتبط را در کشور تسهیل می‌کند.

مرکز درمان ناباروری سطح ۲ شهرستان کاشمر با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد ریال و در فضایی با مساحت بیش از ۳۰۰ متر مربع با حضور دو متخصص زنان، متخصص اورولوژی، ماما و کارشناس آزمایشگاه و با تجهیزات کامل به منظور ارائه خدمت به زوجین نابارور شهرستان کاشمر و شهرستان‌های پیرامون آن با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

تا کنون ۸۵۰ زوج نابارور در این شهرستان شناسایی شده‌اند که قرار است زیر پوشش این مرکز، خدمات ناباروری و درمانی را پیگیری و دنبال کنند.

بازدید از بیمارستان حضرت ابوالفضل و بلوک زایمانی در حال ساخت این بیمارستان، دانشکده پرستاری، بیمارستان شهید مدرس و نشست شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان کاشمر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.